Seppo verandert jouw lessen in een spel! Met Seppo bepaalt de leerkracht de inhoud. De leerkracht maakt het spel aan en de leerlingen loggen in op hun mobiele device. De leerkracht kan tijdens het spel de voortgang volgen, feedback geven en de gemaakte opdrachten beoordelen. Alle antwoorden en creaties van de leerlingen worden opgeslagen binnen het platform. Op die manier kunnen de beste ideeën of moeilijkere oefeningen samen met de klas na het spelen van de game worden besproken.
Met Seppo gaan leerlingen actief aan de slag met 21st century skills. Denk hierbij o.a. aan het werken in teams, storytelling en digitale geletterdheid. De oefeningen kunnen beantwoord worden met video, audio, tekst en foto's. Het is een geweldige manier om leerlingen te motiveren en jouw les net wat aantrekkelijker te maken.
Seppo-games kunnen binnen en/of buiten worden gespeeld. Games kunnen buiten op een live GPS-kaart worden gespeeld, waarbij oefeningen alleen op een bepaalde locatie kunnen worden geopend. De oefeningen kunnen worden gekoppeld aan de authentieke omgeving waarin leerlingen zich bevinden: het verkennen van de natuur in een park of kunst in een museum, leren over geschiedenis of wiskunde door historische gebouwen te bezoeken en dingen te meten. Seppo is een geweldige tool om jouw les van een eigentijdssausje te voorzien.